Jízda musí být bezpečná


V autoškole nás naučí spíše ovládat řízení automobilu, než jezdit. Za těch pár hodin, které jsou k jízdám předepsané, se to ani stihnout nedá. Jízdy se většinou provádějí v přilehlé lokalitě a jen v situacích, které tato lokalita nabízí. Málokterý absolvent autoškoly se dostane na dálnici nebo rychlostní silnici, některý si nevyzkouší kruhový objezd, protože v místě žádný není. Parkování nebo couvání bývá taky problém.
autonehoda

Žádný učený z nebe nespadl a s řidičským průkazem v ruce se musíme zdokonalovat sami. Je to velká zodpovědnost k sobě, k spolucestujícím, kteří jsou s námi v autě i k ostatním příslušníkům silničního provozu. Proto bychom ze začátku měli jezdit velmi opatrně a držet se pravidel. Určitě se nám vyplatí nalepit si na zadní sklo auta „Zetko“. Ostatní řidiči tak budou tolerantnější a nebudou na nás spěchat.
bezpečná jízda

Jízda autem je skvělý zážitek, ale nemůžeme si myslet, že jsme na silnici sami. Zvláště v prvních letech. Pojišťovny jsou v tomto směru ostražité. Nejmladší řidiči bez zkušeností platí ty největší částky za povinné ručení a pojišťovny k tomu mají důvod.
víceproudová silnice

Nejvíce nehod
způsobených velkou rychlostí mají na svědomí právě ti nejmladší. Nezřídka tyto nehody končí smrtí. Dnešní automobily jsou daleko silnější, než bývaly dřív. Stačí trochu šlápnout na pedál a na tachometru je stovka.

Nedodržování předepsanérychlosti patří mezi nejčastější prohřešky řidičů. Za volant nesmíme sedat po požití alkoholických nápojů i opiátů, třeba i v malém množství. Řidiči, kteří tato pravidla nedodržují, nepatří na silnici. Stejné je to s únavou a nevyspáním. Stačí malý mikrospánek a vzbudíme se v autě na střeše. Můžeme mluvit o štěstí, když přitom nenabouráme jiné auto. Pokud k této nepříjemné události přece jen dojde, měli bychom na ni být připraveni https://www.spojnice.cz/dopravni-nehoda-krok-za-krokem.

Jízda musí být bezpečná
4 (80%)9