Konkurenční strategie je to rozhodující pro udržení Vašeho podnikání

.

 Rozběhlo se Vám podnikání a vše klapalo jako hodinky, ačkoliv začátek je vždy těžký? Najednou dochází ke stagnaci a Vy nevíte, co se děje? Za vším pravděpodobně stojí lepší nabídka konkurence, kterou Vaši dřívější či potenciální zákazníci zvolili. Taková strategie se může týkat více oblastí. Konkurence může nabízet výhodnější produkt či službu v oblasti:
·         Méně nákladnějšího pořízení pro klienty
·         Kvalitnějšího zboží
·         Akcí a slev
·         Benefitů navíc (a zdarma)
·         Rychlejšího dodání zboží či dodání o víkendu
aj.
  V takovou chvíli je nejlépe ihned začít pracovat na Vaší konkurenční strategie. Nesmíme nikdy zapomínat, že konkurence „nikdy nespí“.
šipka úspěchu

První krok – zjistit, jak jsou na tom ostatní konkurenční firmy

 Pravidelná analýza konkurenčního prostředí, zejména tohoto nejbližšího, patří dnes k samozřejmým úspěchům pro každé udržitelné podnikání. Pokud nemáte čas na podrobné odborné analýzy (jako SWOT, PESTEL aj.), které jsou někdy i zbytečné, stačí „vygooglovat“ konkurenční firmy, co nabízejí zákazníkům oni. Rychle tak získáte přehled, který Vám ledasco napoví. Například, jaké benefity nabízejí oni, zda nejsou jejich produkty levnější pro zákazníka aj.

.

Druhý krok – vytvořit vlastní konkurenční strategii

 Po již zmíněné analýze je čas inovovat Vaši nabídku zákazníkům. Můžete taktéž zavést věrnostní slevy jako konkurence či benefit zdarma, který ještě Vaši tržní konkurenti nenabízí. K odbornému textu tak můžete např. nabídnout zdarma vytvoření prezentace aj. Nutné je se však držet pravidla, že komfort, s kterým přijdete, musíte také posléze dodržet, abyste zbytečně neztratili důvěru zákazníků a nepoškodili tak jméno své firmy. Myslet se tedy na to musí již při tvorbě samotné strategie.
facebook na mobilu

Třetí krok – informovat o ní cílovou skupinu zákazníků co nejrychleji

 Své nápady nové strategie musíte nejen uveřejnit na svých webových stránkách. Využijte sociální sítě a reklamou na to upozorněte. Ideální je na sociálních sítích oslovit přímo cílové skupiny zákazníků se svojí novinkou. To doporučujeme zopakovat minimálně jednou týdně.
 Budete-li pravidelně inovovat své konkurenční strategie a hýčkat v tomto kontextu zákazníky reálnými benefity navíc, získáte nejen nové klienty, ale ti stávající se začnou k Vám sami opakovaně vracet.

Konkurenční strategie je to rozhodující pro udržení Vašeho podnikání
4.3 (85.71%)7
.