Udělejte něco pro své zdraví – choďte častěji naboso

Pohybový aparát

Vyšší podpatky mění způsob držení těla, to je však přizpůsobeno chůzi bosou nohou. Mění se tím postavení páteře, dochází ke změně náklonu mezi obratlovými ploténkami, je příliš namáhána pánev. V zásadě platí, že čím je vyšší podpatek, tím větší zátěž musí tělo podstoupit, a to dokonce exponenciálně. Můžete si představit situaci, že žena, která chodí několik hodin na jehlách dlouhých 12 cm, jako kdyby měla na svých bedrech batoh o hmotnosti 15 kg.
Dochází i ke zvýšení permanentního napětí ve svalech dolních končetin, k jejich nedostatečné rekonvalescenci a ke větší náchylnosti k úrazům.
kalhoty s kočičkami

Vliv na chodidla

Obuv sice poskytuje ochranu před hrubým terénem, infekcí, jedovatými rostlinami, bodlinami, hmyzem atd., ale je to dvousečná zbraň. Jestliže chodidla uvězníte na dlouhou dobu do bot, nejen že jsou v průběhu dne více opuchlá a zadržují vodu, ale ochabuje jejich svalstvo a upínací vazivové tkáně. Tím se deformuje klenba, přesněji řečeno obě klenby, jak ta podélná, tak i příčná. U lidí náchylných na různé atrofie, zejména u žen, pak může dojít k vbočeným palcům a ke kladívkovým prstům. V tomto případě nepomáhají žádné „fígle“, jako odpružená obuv, speciální vložky apod. Jen si vybavte ruku nebo nohu znehybněnou po zlomenině v sádře, jak za pár týdnů ochabne svalstvo, boty nám provádí medvědí službu podobným způsobem.
chůze v písku

Reflexní plošky

Bosá chůze v přírodě ve vhodném terénu tzv. uzemňuje, propojuje nás energeticky s planetou, lépe se ukotvíme, což zvláště pocítí lidé vzdušných znamení zvěrokruhu (Vodnáři, Váhy, Blíženci). Zároveň je na chodidlech několik milionů reflexních bodů a ty jsou přirozeně stimulovány, každý z nich je propojen s určitou částí těla, zejména s orgánovou soustavou, a tímto způsobem můžeme své tělo i léčit. Tyto procedury bychom však neměli přehánět, můžeme je využít např. u některých speciálních stezek pro bosonohou chůzi, kterých je v České republice několik desítek.

Udělejte něco pro své zdraví – choďte častěji naboso
4 (80%)2